wtorek, 16 listopada 2010

Bułki z makiem i sezamem


Bułki z mąką pszenną, orkiszową i żytnią - najlepsze

Poolish:
  • 150 g mąki pszennej chlebowej
  • 150 g mąki orkiszowej
  • 30 g mąki żytniej
  • 330 g wody
  • 3,3 g świeżych drożdży

Wszystkie składniki wymieszać, odstawić na na 2 godziny, następnie przełożyć do lodówki na 10 godzin.

Ciasto:
  • poolish
  • 300 g mąki pszennej chlebowej
  • 300 g mąki orkiszowej
  • 70 g mąki żytniej
  • 300 g wody
  • 10 g świeżych drożdży
  • 20 g soli
  • 10 g słodu piekarskiego ( nie dałam)
  • 1 łyżeczka płynnego słodu jęczmiennego
  • sezam i mak do obtaczania

Wszystkie składniki tak długo wyrabiać, aż ciasto będzie odchodzić od miski.
Następnie przełożyć do dużej miski i umieścić w lodówce na 12 godzin.
W dniu pieczenia ciasto wyjąć z lodówki i pozostawić na mniej więcej godzinę do ocieplenia.
Podzielić na 18 kawałków (93g). Uformować bułki, zwilżyć wodą i obsypać ziarnami.
Ułożyć na płótnie piekarskim obtoczoną ziarnami stroną do spodu.
Zostawić na 60 minut.
Rozgrzać piekarnik do 230-240 st C.
Przełożyć bułki na perforowaną blachę ( nie mam takiej blachy - część bułek piekłam na kamieniu, część na zwykłej blaszce do pieczenia ) naciąć i piec z parą przez 18-21 minut.
Po pierwszych 10 minutach parę należy wypuścić.

Naprawdę pyszne bułki. Przepis znalazłam tutaj - Ketex -Der Hobbybrotbäcker - Mohn und Sesambrötchen .
Te same bułeczki można zobaczyć też w "Kuchni Alicji"

7 komentarzy:

  1. ziarnista otoczka wygląda cudnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. ślicznie pękły :)
    i to sezamowe przybranie, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki dziewczyny :) bułki wyglądają naprawdę pięknie i smakują wspaniale! warto je upiec, polecam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Posypka jest tak regularna, jakbyś mozaikę z ziarenek układała :). Przyjemnie się patrzy na takie bułeczki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję! a ja właśnie na posypkę zwróciłam uwagę, kiedy oglądałam oryginalny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sliczne. I wyobrazam sobie ze sa takie..chrupiace.. takie mi sie wydaja przynajmniej. Idealne, sniadaniowe. Dodalam do zakladek:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...