środa, 17 listopada 2010

Chleb mleczny

 Przepis z książki "Bread" Ch. Ingram & J. Shapter - Milk Loaf


200 ml mleka
100 ml wody
450 g mąki chlebowej
1 i 1/2 łyżeczki soli (można zmniejszyć ilość soli, ja dałam 1 i 1/4 )
2 łyżeczki cukru
25 g masła
1 łyżeczka suchych drożdży

Wszystkie składniki wymieszać i zagnieść gładkie, elastyczne ciasto (wyrabiałam mikserem z hakiem)
Przełożyć do naoliwionej miski. Pozostawić pod przykryciem do wyrośnięcia, na około 1-1,5 godziny.
Po tym czasie przenieść ciasto na blat i krótko zagnieść.
Następnie uformować prostokąt, złożyć boki do środka i przełożyć do naoliwionej foremki.
Foremkę umieścić w dużym foliowym worku i odstawić do wyrośnięcia. Ciasto powinno urosnąć powyżej krawędzi foremki.
Piec przez 30-35 minut w 220 st C (200 termoobieg).
Upieczony bochenek ostukany od spodu powinien wydawać głuchy odgłos.
Jeśli to konieczne, dopiekać chleb bez foremki przez 5 minut.
Studzić na kratce.

Pyszny!!

5 komentarzy:

  1. będzie genialny do tostów :) właśnie takiego przepisu szukałam
    zapisuję i wypróbuję z pewnością!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Swietnie wyglada. Co prawda mam juz swoj chleb tostowy , ktory pieke co jakis czas, ale ten zdecydowanie wyglada tak fantastycznie, ze przepis sobie zapisze ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam nadzieję, że będzie Wam smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzisiaj zrobiłam..pyszny..mięciutki..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. byłam, widziałam :)
      Cieszę się!

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...