niedziela, 21 listopada 2010

Ciasteczka śmietankowe

 Przepisy z książki "Polskie tradycje świąteczne" Hanna Szymanderska
Wybór przepisu i wycinanie ciasteczek: Milena i Marianna

 Ciasteczka śmietankowe

400 g mąki
200 g masła
150 g cukru pudru
1 łyżeczka przyprawy do pierników
2 łyżki śmietany (dałam więcej)
3 łyżki drobno posiekanych orzechów laskowych
1 łyżka grubego cukru
jajko

Utrzeć dokładnie masło z cukrem i łyżką posiekanych orzechów, pod koniec dodać śmietanę.
Następnie dodać mąkę z przyprawą do pierników, wyrobić ciasto i lekko schłodzić.
Stolnicę posypać mąką, rozwałkować ciasto, wykrawać ciasteczka i ułożyć na blasze.
Każde ciasteczko posmarować jajkiem rozkłóconym z wodą, wymieszanym z posiekanymi orzechami i cukrem.
Piec na złoty kolor.

4 komentarze:

  1. Twoje ciasteczka nieuchronnie przypominają o świętach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ciasteczka cudowne :)
    a wiewiórkowa foremka jest wspaniała!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja na święta zawsze robię setki pierniczków//:) Ale cynamonowe też brzmią kusząco, jednak obiecałam sobie że przed grudniem nie będę robić świątecznych wypieków:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. To tylko takie przedświąteczne próby :) na święta będziemy robić prawdziwe pierniczki.
    Wiewiórkowa foremka rzeczywiście zabawna, bodajże z Ikea. Atria! ale grudzień zawsze tak szybko zlatuje :):) a te cynamonowe ciasteczka wyszły mi dość ostre, dlatego złagodziłam je polewą.
    Dzięki dziewczyny! Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...