niedziela, 13 lutego 2011

Kuchnia walijska: Aberffraw Cakes

Ciasteczka z Anglesey przepis 2.
Przepis z książki "Tastes of Wales" Gilli Davies

 Teisennau Berffro

225 g mąki pszennej
szczypta soli
150 g masła
75 g drobnego cukru
1 łyżeczka przyprawy korzennej
1 żółtko

Rozgrzać piekarnik do 190 st C.
Do dużej miski przesiać mąkę ze szczyptą soli. Masło utrzeć z mąką, dodać cukier i przyprawę.
Następnie dodać żółtko i zagnieść.
Gotowe ciasto odstawić na 10 minut w chłodne miejsce.

Kawałki ciasta odciskać w małej muszelce ( ciastka powinny być mniejsze niż u mnie ) i wykładać na wyłożoną papierem blachę do pieczenia.

Piec 10 minut, do złotego koloru.
Po upieczeniu zostawić przez chwilę na blaszce.

7 komentarzy:

  1. Pomysł pieczenia w muszelkach jest po prostu genialny! Muszę koniecznie pomuszelkować razem z moim Synkiem ma całą kolekcję, a teraz w dodatku ich odbicie może być jadalne!
    Wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowny pomysł! Żałuję, że ja nie mam w otoczniu, żadnych małych ludzi, z którymi mogłabym wypróbować ten pomysł. Może sama kiedyś tak pomuszelkuję, jak nikogo nie będzie w domu? :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Anno- Mario! spróbujcie koniecznie, na pewno synkowi się spodoba :)a wiesz, my mieszkamy nad morzem ale w domu muszelek jak na lekarstwo :)

    Marto! samemu "pomuszelkować" to chyba żadna ujma :) ale masz rację, maluchy są w tym najlepsze, tyle że bardzo twórcze i u nas skończyło się na powyjmowaniu wszelkich, nawet tych świątecznych foremek i dodatkowym zagniataniu ciasta :)

    Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobialam, bardzo szybkie w wykonaniu i calkiem dobre. Prywatnemu Walijczykowi bardzo smakowaly, podobnie jak ciasto marchewkowe, to chyba dobrze jest:) probowalam uzywac muszelek, ale nie moglam ich odkleic z 'formy', zrobilam koleczka i tez bylo fajnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się! kształt bez znaczenia, najważniejsze, że smaczne wyszły :)
      Ja dawno ich nie piekłam, nawet muszelki-foremki chyba zaginęły podczas przeprowadzek jakie mieliśmy w ostatnich latach.

      Usuń
  5. a ja mam trzy wazony z muszelkami i jutro zrobię te ciasteczka :) świetny pomysł -dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam tu jeszcze jeden przepis na muszelkowe ciastka - Anglesey shortbread, polecam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...