czwartek, 3 lutego 2011

Kuchnia walijska: Anglesey shortbread


Przepis z książki "A taste of Wales" Annette Yates

Teisen Berffro

100 g miękkiego masła (użyłam 50g solonego i 50g niesolonego)
50 g drobnego cukru
150 g mąki pszennej

Masło z cukrem utrzeć w misce na puszystą masę. Następnie przesiać mąkę i zagnieść miękkie ciasto.
Podzielić na 12 części (podzieliłam na 8). Po kolei, każdą kulkę ciasta odcisnąć w muszelce (queen scallop shell) i wyłożyć na wyłożonej pergaminem blasze do pieczenia.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 st C i piec około 10 minut.
Posypać cukrem i przełożyć na kratkę do całkowitego ostygnięcia.

10 komentarzy:

  1. :) proste i efektowne, prawda?

    OdpowiedzUsuń
  2. Nooo! Ale wiesz co ja nie wiem czy bym miała tyle siły żeby wciskać, wyjmować, wciskać, wyjmować... :D

    OdpowiedzUsuń
  3. miałabyś :) ależ ludzie pomysłowi są, moje dziewczyny bardzo się ucieszyły na takie muszelkowe ciastka.
    aaa...mówisz, że kochasz sprzątać :) ja dzisiaj usłyszałam, gdy weszłam do pokoju córki "mamo! dlaczego mi to robisz? ja lubię bałagan!!"
    eh, małego brudaska w domu hoduję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. upiekłam , są pyszne i no i ładne :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Naprawdę? Cieszę się :) mnie bardzo zaskoczyły, że takie dobre wyszły, no a wygląd mają naprawdę rewelacyjny, prawda? :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wiesz one są takie z bardzo prostych składników, ale pachną tak jakby tam była cała armia dodatkowych naturalnych wspomagaczy jakieś czary :P
    Ja nie miałam naturalnej muszelki(mieszkam niedaleko polskiego morza to nawet ciut wstyd:D)
    ale miałam foremkę która się nadała do odciskania .

    OdpowiedzUsuń
  7. walijskie czary :)
    a w przepisie było o alternatywnych foremkach, ale o tym nie wspominałam, wiedziałam, że jak ktoś będzie chciał to coś wymyśli :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piekne, b lubie kruche. Te moga byc konkurencja ddla magdalenek! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. z wyglądu podobne, rzeczywiście... ale muszę się przyznać, że nigdy magdalenek nie piekłam. Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...