poniedziałek, 18 kwietnia 2011

Maślane bułeczki do odrywania


 Maślane bułeczki - przepis pochodzi z książki Małgorzaty Zielińskiej "Drożdżowe wypieki"
i były niedawno propozycją Olciaky w Weekendowej Piekarni.

300 g mąki, u mnie orkiszowa
10 g drożdży świeżych lub ok. 1 i 1/2 łyżeczki drożdży instant
125 ml ciepłego mleka 
30 g rozpuszczonego masła
1 i 1/2 łyżki cukru
1 łyżeczka soli
1 duże jajko
glazura

ok. 2 łyżek rozpuszczonego i ostudzonego masła

Drożdże rozpuścić w połowie mleka, pozostawić na 5 minut.
Pozostałe mleko rozmieszać z masłem, cukrem i jajkiem. Mąkę wymieszać z solą, dodać do niej rozpuszczone drożdże i resztę składników. Zagniatać, aż powstanie gładkie, miękkie i elastyczne ciasto.
Włożyć do miski wysmarowanej masłem i pozostawić szczelnie przykryte do podwojenia objętości na 1,5 godziny.
Z ciasta uformować wałek, pokroić go na 8 plastrów, z każdego zrobić płaską bułeczkę.
Wierzch bułeczek posmarować rozpuszczonym masłem i ułożyć jedna za drugą w formie keksowej wysmarowanej masłem. Przykryć ściereczką i pozostawić do wyrośnięcia na 30 min.
Bułeczki jeszcze raz posmarować masłem.
Piec 15- 20 min w piekarniku rozgrzanym do temp. 220 st C.

Pyszne!

5 komentarzy:

  1. Wygladaja po prostu fantastycznie! Juz wyobrazam sobie jak musza smakowac...rozmarzylam sie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokladnie takie jak lubie - jestem tego pewien! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, że tez weszłam :))
    zrobię jutro, właśnie tych mi się chce !

    OdpowiedzUsuń
  4. Majko, Arku, Ewo - dziękuję za miłe słowa!
    a bułeczki polecam :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. ja zrobiłam :) ale z innego przepisu, bo dzieciaki do roboty zaprzęgłam, same lepiły i były dumne :)
    maslane to sa jednak pyszne

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...