wtorek, 24 maja 2011

Chleb z prażonymi płatkami owsianymi

 
Chleb z prażonymi płatkami owsianymi
  • 120 g aktywnego żytniego zakwasu
  • 450 g mąki pszennej, o wysokiej zawartości białka
  • 150 g mąki pełnoziarnistej
  • 15 g świeżych drożdży
  • 450 g wody
  • 1-2 łyżeczki golden syrup lub miodu
  • 1 łyżka soli
  • 40 g płatków owsianych

Zakwas wraz z wodą mieszamy w misce, wsypujemy mąki, drożdże i dodajemy golden syrup. Miksujemy wszystkie powyższe składniki mikserem z hakiem przez 7-8 minut.
W międzyczasie na suchej patelni prażymy płatki - powinny delikatnie się zezłocić. Studzimy.

Do ciasta dodajemy płatki i sól, miksujemy całość jeszcze 5 minut. Ciasto przekładamy do lekko nasmarowanej oliwą miski, przykrywamy folią i odstawiamy w ciepłe miejsce do rośnięcia na 2 godziny.
Wyrośnięte ciasto możemy albo przełożyć do wysmarowanej oliwą i wysypanej otrębami foremki (o wymiarach 23x13cm) lub dzielimy ciasto na 2 części i formujemy z każdej bochenek. Układamy na blasze, delikatnie smarujemy wodą, przykrywamy ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia na 1-2 godziny.

Piekarnik rozgrzewamy do 250 stopni. Na dno wysypujemy pół szklanki kostek lodu i wstawiamy chleb do piekarnika, te pieczone bez foremki nacinamy. Zmniejszamy temperaturę do 225 stopni. Pieczemy przez 25-30 minut. Studzimy na kratce.

 
Chleb z prażonymi płatkami owsianymi - Weekendowa Piekarnia 118 - Gospodyni Kornik  "Kornik w kuchni"

przepis:  "Anne's Food"
Dopiero w niedzielę późnym wieczorem, zauważyłam (wczytałam się dokładnie) tą propozycję Kornika dla Weekendowej Piekarni. W poniedziałek niecierpliwie odliczałam godziny do powrotu do domu, nie mogłam doczekać się pieczenia tego chleba :) i udało się!
U mnie dwa bochenki; wyrastały w koszyczkach około 1 i 1/2 godziny, jednego nie nacinałam (nie pękł), jeden posypałam dodatkowo płatkami, piekłam na kamieniu. Pyszny!

8 komentarzy:

  1. Przymierzam sie do niego w ten weekend, jak mówisz, ze pyszny, to nie wiem, czy wczesniej nie zrobię :))
    Twój piekny ! I znów tak pachnie przez ten monitor !

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewo! musisz upiec jak najszybciej :) nam naprawdę smakował, i wiesz ja byłam tak bardzo pozytywnie nastawiona na to pieczenie :)
    napisz mi proszę, jak wyglądają moje ostatnie zdjęcia? mój komputer padł na zawsze i korzystam z komputera córki, a ten ma bardzo jasny monitor, zdjęcia z karty wybieram na wyczucie. Nie są zbyt ciemne, przejaskrawione czy jakieś dziwne?

    OdpowiedzUsuń
  3. Anitko! Jeśli rekomendujesz ten chlebek, to ja koniecznie spróbuję! Szczególnie, że szukałam jakiegoś nowego chlebkowego przepisu!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny jak każdy Twój chleb!
    Witaj po przerwie jak miło tu zajrzeć i poczuć atmosferę domu i zapach domowego chleba.
    Uściski :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Anito, muszę przyznać, ze Twój bochenek podoba mi się bardziej niż mój:)
    świetnie Ci wyszedł i cieszę się, że posmakował!
    dziękuję za wspólne pieczenie:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gosienko! Polecam! ja nie miałam z nim żadnych problemów. Przepis wart wypróbowania. Nie wiem czy zaglądasz czasami do Weekendowej Piekarni? takie właśnie perełki można tam znaleźć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Polko! Dziękuję, dziękuję! za ciepłe słowa!
    Uściski! z daleka już :)

    Korniku! Bardzo dziękuję za wspólne pieczenie! Dobry wybór! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Anitko zdjęcia są boskie :))
    nie masz się czym martwić, masz fantastyczne wyczucie !
    dziś robię, normalnie już nie mogę się doczekac zapachu chleba !! jakas wyposzczona jestem :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...