sobota, 1 października 2011

Chleb z ciecierzycą

Przepis z książki "Domowa Piekarnia" autorka - Małgorzata Zielińska
Chleb specyficzny, nie - codzienny :)


340 g ugotowanej ciecierzycy (lub z puszki)
120 g mąki pszennej razowej
230 g mąki pszennej chlebowej
10 g świeżych lub 1,5 łyżeczki suchych drożdży
ok. 200 g letniej wody
1 łyżka oleju
1 łyżka soli
1/2 łyżeczki kminu włoskiego

Ciecierzycę zmielić.
Drożdże rozmieszać z kilkoma łyżkami wody i jedną łyżką mąki, i odstawić na 10 minut.
Zaczyn drożdżowy połączyć z ciecierzycą, mąką i stopniowo z resztą wody (dodałam więcej wody)
Dokładnie wymieszać. Na końcu dodać olej, sól i kumin.
Wyrobić na gładką masę (około 10 minut).
Ciasto nie powinno być zbyt twarde.
Szczelnie przykryć, np. folią i odstawić do wyrośnięcia na około 1,5 godziny.
Następnie uformować z ciasta wałek, przełożyć do natłuszczonej foremki, szczelnie przykryć i ponownie odstawić do wyrośnięcia na około 1 godzinę.

Piekarnik nagrzać do 200 stopni C.
Bochenek lekko naciąć i piec z parą przez 15 minut, następnie zmniejszyć temperaturę do 180 stopni C i piec kolejne 35 minut.
Chleb powinien mieć brązowy wierzch a ostukany od spodu wydawać głuchy odgłos.
Studzić na kratce.

10 komentarzy:

  1. wygląda pięknie, a jak smakuje? Warto się skusić?

    OdpowiedzUsuń
  2. Warto się skusić.
    Jak smakuje? hmm... zjadłam dopiero jedną kromkę, jak dla mnie ciekawy, dobry. Na pewno wyczujesz ciecierzycę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie! ciekawy :)
    do spróbowania, do upieczenia raz na jakiś czas :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcie w nagłówku. A chleb? Dla mnie bomba... z dodatkiem Cieciorki musi być miło wilgotny. Przez Ciebie moja lista chlebów koniecznych do upieczenia chyba nigdy się nie skończy!
    -----------------------------------
    Zapraszam:
    Para w kuchni.
    Na turystyczny szlak!

    OdpowiedzUsuń
  5. Tofka mam to samo! lista chlebów do upieczenia - bez końca :)
    i pogubiłam się w niej kompletnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ on majestatycznie wygląda !!
    Kromeczkę prosze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie Ewo się podzielę! za dużo chlebów napiekłam!
    hmmm, kto mnie do tego namówił?
    :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepis genialny. Poprostu rewelacja. Robiłam całkowicie w maszynie do chleba i wyszło idealnie. Zamiast kminu dałam słonecznik i nie mialiłam cieciorki tylko wrzuciłam cała odsaczona. Maszyna ja zmieliła :) a smak rewelacyjny, mieciutki i idealnie wilgotny w srodku. Warto sie skusic i upiec :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...