sobota, 8 października 2011

Kuchnia walijska: Puree z dyni


  • 1 kg dyni
  • 2 łyżki oleju lub oliwy
  • 225 g warzyw, pokrojonych w kostkę (marchew, seler, cebula)
  • 2 ząbki czosnku, rozgniecione
  • 1 łyżeczka suszonej bazylii
  • 350 g pomidorów, pokrojonych
  • sól
  • świeżo zmielony pieprz

Piekarnik rozgrzać do temperatury 200 st C.
Dynię przeciąć na pół (lub pokroić na ćwiartki, czy paski) ułożyć na blasze i piec przez 30 minut, do miękkości. Następnie oddzielić skórę, pestki, a miąższ pokroić w grubą kostkę.

Na patelni rozgrzać olej, lekko podsmażyć warzywa,  dodać dynię, czosnek, bazylię i pomidory.
Doprawić solą i pieprzem, i gotować około 20 minut, często mieszając.
Całość zmiksować w blenderze.
Można przechowywać przez kilka dni w lodówce.


Na podstawie przepisu - "Pumpkin mash" z książki "Welsh Coastal Cookery" Colin Pressdee's

6 komentarzy:

  1. już wiem, na co przeznaczę moją dynię :))
    Yummy & Tasty

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja się spodziewałam zakwasowego chleba z WP... a tu taka niespodzianka. Ładne to puree i pewnie bardzo aromatyczne.
    -----------------------------------
    Zapraszam:
    Para w kuchni.
    Na turystyczny szlak!

    OdpowiedzUsuń
  3. Małgo(sia?) ja z tego puree dyniowego zrobię zupę.

    Tofka, piekę z WP, właśnie chleb w piekarniku :)
    tylko nie ten zakwasowy a ze śmietanką.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiedziałam :)
    -----------------------------------
    Zapraszam:
    Para w kuchni.
    Na turystyczny szlak!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piekne zdjecia! Ale przeciez u Ciebie to norma :) Nigdy nie robilam takiego 'warzywno-dyniowego' puree, czy uzywasz go pozniej jako dodatku warzywnego do obiadu? Czy serwujesz tez w innej formie (do tart, zapiekanek moze?). Podoba mi sie :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Z tego puree robiłam zupę.
    Beo? a znasz może nazwy tych dyni ze zdjęć? Zapomniałam zapytać przy kupnie. Z tej zielonej puree było fantastyczne! ona taka dość sucha była.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...