niedziela, 6 listopada 2011

Pierniczki korzenne

Na podstawie przepisu  Spiced Gingerbread Biscuits z książki "Rose Petal Jam" Beata Zatorska, Simon Target


  • 600 g mąki żytniej
  • 1/2 łyżeczki zmielonego cynamonu
  • 1/2 łyżeczki zmielonej gałki muszkatołowej
  • 1/2 łyżeczki zmielonych goździków
  • 1/2 łyżeczki zmielonego ziela angielskiego
  • 350 g miodu
  • 4 jajka
  • 225 g drobnego cukru
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej 

Do dużej miski przesiać mąkę z przyprawami. W rondelku podgrzać miód i odstawić do ostygnięcia.
Jajka utrzeć z cukrem. W niewielkiej ilości wody rozpuścić sodę i dodać do jajecznej mikstury, następnie dodać miód, mąkę i dobrze wymieszać.
(U mnie ciasto było bardzo luźne, dodałam kilka łyżek mąki pszennej, zawinęłam w folię spożywczą i wstawiłam do lodówki na 2 godziny.)
Na lekko obsypanym mąką blacie rozwałkować ciasto na grubość 5mm, wykrawać kształty i układać na wyłożonej papierem do pieczenia blasze.
Piec 10-15 minut w temperaturze  180 stopni C.
Studzić na kratce.

8 komentarzy:

  1. A to takie co mają leżeć do grudnia? :)
    Ja bym nie wytrzymała!
    Bardzo mi się podoba, że z mąki żytniej są.
    Mam przepis w starowieńkiej książce na pierniczki drobne i chyba się skuszę na podmianę mąki na żytnią właśnie.
    Pozdrawiam Cię serdecznie,
    e.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kto by wytrzymał do grudnia :)
    pierwszy raz z tego przepisu robiłam, nie wiem jakie będą później, ale dzisiaj są miękkie, spokojnie można jeść... może to przez ten nasz walijski klimat?
    dobry pomysł z zamianą mąki, upiekłam w ubiegłym tygodniu inne pierniczki korzenne - niejadalne :( może spróbuję raz jeszcze i zamienię mąkę
    Pozdrawiam również serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają pięknie:). Uwielbiam wszystko, co korzenne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na żytniej mące jeszcze nie piekłem, bardzo ciekawe jak smakują:)

    OdpowiedzUsuń
  5. z mąką żytnią - bardzo dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  6. oj też mnie już piernikowo bierze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Widzę u Ciebie pachnie już świętami. Ja planuje zacząć piec kruche ciasteczka na święta :)
    -----------------------------------
    Zapraszam:
    Para w kuchni.
    Na turystyczny szlak!

    OdpowiedzUsuń
  8. Atino, najlepszy czas na nie, prawda?
    szczerze mówiąc, ja miałam ochotę piec pierniki już we wrześniu :)

    Tofka, pachnie, pachnie... może nie tyle świętami, ale tak bardzo, bardzo jesiennie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...