piątek, 2 grudnia 2011

Kuchnia walijska: Bread and Butter Pudding



  • 20 kromek chleba, lekko stostowanych u mnie chleb z miodem
  • 100 g niesolonego masła
  • 300 ml białego wina
  • 600 ml mleka
  • 100 g płatków migdałowych
  • szczypta szafranu
  • 4 jajka
  • 100 g cukru
  • 1/2 łyżeczki esencji migdałowej
  • 1/2 łyżeczki mielonego imbiru
  • 1/2 łyżeczki mielonego cynamonu
  • 1/2 łyżeczki mace
  • 1/2 łyżeczki mielonych goździków

Piekarnik rozgrzać do temperatury 180 stopni C.
Kromki chleba posmarować masłem, ułożyć w dużym naczyniu ceramicznym (lub w kilku małych)  i lekko skropić winem.
Do rondelka wlać mleko z szafranem i migdałami i zagotować, następnie trzymać na małym ogniu przez około 3 minuty
W misce dobrze ubić jajka z cukrem, dodać pozostałe wino, esencje migdałową, następnie gorące mleko i dokładnie połączyć.
Zalać kromki chleba i  posypać płatkami migdałowymi oraz połową przypraw.
Naczynie umieścić na blaszce wypełnionej do połowy wodą i piec około 45 minut.
Gotowy pudding posypać pozostałymi przyprawami. 

Na podstawie przepisu "Medieval Bread and Butter Pudding" z książki "Welsh Coastal Cookery" Colin 
Pressdee's

2 komentarze:

  1. ja do tej pory tylko raz jadłam podobny deser i bardzo mi smakował:) Twoja wersja również wygląda pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jest pyszny, zapewniam :)
    chociaż, szczerze mówiąc, nie udało mi się spróbować wersji z winem.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...