niedziela, 8 stycznia 2012

Kuchnia walijska: Ciasto korzenne


 Ciasto z mielonym cynamonem i imbirem - najlepsze


  • 150 ml mleka
  • 150 g golden syropu
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 100 g drobnego cukru
  • 130 g miękkiego masła
  • 1 jajko
  • 280 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka mielonego cynamonu
  • 1 łyżeczka mielonego imbiru
  • 100 g miałkiego, brązowego cukru 
    Piekarnik rozgrzać do 160 stopni C.
    Do dużego rondelka wlać mleko z syropem i gotować na małym ogniu. Po zagotowaniu zdjąć z gazu, dodać sodę i odstawić do ostygnięcia.
    Utrzeć masło z cukrem, nadal ucierając dodać jajko. Przesiać mąkę z przyprawami i wszystko delikatnie, ale dokładnie wymieszać. Dodać wcześniej przygotowane ciepłe mleko. Wymieszać i przelać do formy (450g - keksowa).
    Piec około 40 minut.
    Po upieczeniu pozostawić w foremce przez 10 minut, następnie przełożyć na kratkę.


    Najlepsze ciasto korzenne, piernikowe jakie dotąd upiekłam. Lody ze zdjęcia raczej są zbędnym dodatkiem. Samo smakuje najlepiej.
    Spice Cake. Na podstawie przepisu z książki "Bryn's Kitchen" Bryn Williams.

    8 komentarzy:

    1. Czy na dole po prawej na ciescie jest galka lodow? Jesli tak, to ciezko mi bedzie teraz odejsc od moinitora... ;)

      Pozdrawiam serdecznie!

      OdpowiedzUsuń
    2. Tak to gałka lodów, moje małe uzależnienie od kilku tygodni :)
      Pozdrawiam Beo!

      OdpowiedzUsuń
    3. piękne, a te lody!!!!!! Ale kusisz!!!!!

      OdpowiedzUsuń
    4. Lody to moje wieeelkie uzaleznienie :) O kazdej porze roku niestety :D

      OdpowiedzUsuń
    5. ja od świąt dodaję je do każdego deseru. Szaleństwo :)
      Muszę przestać, obiecałam sobie zmieścić się w tym roku w stare (ale ulubione) spodnie w rozmiarze 8.

      OdpowiedzUsuń
    6. A 8 to 36? czy 38? Jesli to pierwsze, to ja juz chyba nie wierze, ze sie w moje kiedys jednak zmieszcze ;)

      OdpowiedzUsuń
    7. 36, teraz, jak to napisałam, to sama mam wątpliwości (co do mnie oczywiście :)

      OdpowiedzUsuń

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...