środa, 11 stycznia 2012

Kuchnia walijska: Zupa marchewkowo - jabłkowa


                                                             CAWL MORON AC AFAL
  • 675 g marchwi, obranej i pokrojonej w kostkę
  • 450 g jabłek
  • 1 łyżka oleju lub masła
  • 1 cebula
  • 600 ml bulionu warzywnego lub z kurczaka
  • 1 łyżeczka koncentratu pomidorowego
  • świeże lub suszone zioła - majeranek, szałwia, tymianek
  • szczypta mace lub gałki muszkatołowej
  • sól, pieprz

W dużym garnku podsmażyć przez kilka minut marchew i cebulę. Dodać obrane, pokrojone w kostkę jabłka, i dusić wszystko przez kolejne kilka minut. Dodać bulion, koncentrat pomidorowy, przyprawy i zioła. Gotować przez około 20 minut, następnie zmiksować i przetrzeć przez sito.
Przelać z powrotem do garnka, podgrzać, doprawić do smaku solą i pieprzem.
Zupę serwować gorącą.

Kuchnia walijska: Zupy. "Carrot and Apple soup"
Na podstawie przepisu z książki "The Welsh Table" Christine Smeeth

3 komentarze:

  1. Uwielbiam takie zupy przecierowe, ale przyznam że z marchewką i jabłkiem jeszcze nie jadłam ! uroczy masz ten garnuszek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie, ja takie lubię najbardziej.
    Garnuszek z Polski przytargałam, dwa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Każdy zmysł podpowiada mi, że tak właśnie powinien wyglądać mój następny obiad. Dzięki za przepis. Gosia

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...