sobota, 21 stycznia 2012

Miękkie bułki razowe


225 g mąki pszennej, razowej
1 łyżeczka soli
25 g masła
1 i 1/2 łyżeczki suchych drożdży
1 łyżeczka drobnego cukru
około 150 ml ciepłego mleka

W dużej misce wymieszać mąkę z solą, wetrzeć masło w mąkę, dodać drożdże i cukier.
Następnie wlać mleko i całość dobrze wymieszać.
Przełożyć na lekko posypany mąką blat i zagniatać do uzyskania miękkiego, elastycznego ciasta.
Przełożyć do naoliwionej miski, przykryć i odstawić w ciepłe miejsce.
Kiedy ciasto podwoi objętość, odgazować, podzielić na 8 części i uformować bułeczki.
Ułożyć na blasze do pieczenia, przykryć i ponownie odstawić do podwojenia objętości, na około 20-30 minut.
Piec w 220 st C 15-20 minut. Przed pieczeniem bułki oprószyć lekko mąką.

Na podstawie przepisu "Soft wholemeal rolls" z książki "The Big Book of Bread" Anne Sheasby

11 komentarzy:

  1. Ostatnio wydrukowalam sobie kilka przepisow z Twojej strony - wlasnie na bulki bo mam na nie zwiekszona ochote:) Narazie wszystkie wychodza super:))
    Te razowe na pewno tez sa pyszne:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko bardzo mi miło! zwłaszcza, że wszystko wychodzi :)
      przepisy na blogu mam raczej sprawdzone, ale zamierzam zrobić porządki i powyrzucać takie, z których bardzo zadowolona nie jestem.

      Usuń
  2. aj Anita, pieczesz jak prawdziwa mistrzyni*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj Alicjo, mistrzyni :)
      w ostatnim czasie zaliczyłam tyle wpadek! więcej niż przez całe dwa lata wcześniejszego pieczenia :)

      Usuń
    2. ale to tylko ci co nie pieką się nie mylą :D

      Usuń
  3. O tak! takie bułki uwielbiam wręcz!
    -----------------------------------
    Zapraszam:
    Para w kuchni.
    Na turystyczny szlak!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tofka! wypróbuj. Są małe, ale w sam raz, podwajać porcji nie polecam.

      Usuń
  4. wyglądają tak, ze ślina mi cieknie do pasa :))
    O i to u mnie będzie przepis na weekend, jak tylko mąke razową dostanę, bo wyrzuciłam dwa kg do kosza, zapomniałam o niej i się zepsuła :/

    i z samym masłem je zjem, jeszcze ciepłe !!
    buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Bułeczki są rewelacyjne, dziękuję za przepis. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. a mi nie chciały wyrosnąć?Jak myslisz dlaczego? :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj szkoda, ale tak nic a nic nie urosły? jak uformowałaś tak zostały? i wyszły zbite w środku, nie puszyste? czy tylko po prostu małe?
      drozdże mogły być przyczyną, słabe, zwietrzałe; ale wtedy w ogóle ciasto przy pierwszym wyrastaniu nawet by nie ruszyło.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...