poniedziałek, 6 lutego 2012

Kuchnia walijska: Bażant z porem i bekonem


Ffesant gyda cennin a bacwn

  • Bażant 1-1,5 kg
  • łyżka oliwy
  • 100 g wędzonego boczku, pokrojonego w 2,5 cm kostkę
  • 4 szalotki, pokrojone
  • 4 średnie marchewki, pokrojone
  • 1 seler naciowy, pokrojony
  • 200 ml czerwonego wina
  • 150 ml wywaru, u nas wołowy
  • 400 g pora, pokrojonego w krążki
  • 20 g masła 1 łyżka octu balsamicznego
  • sól, pieprz, świeże lub suszone zioła (szałwia, tymianek)


Bażanta podzielić na cztery części (dwie nogi i dwa filety).
W rondlu rozgrzać oliwę, przesmażyć boczek, aż będzie chrupiący. Przełożyć do miseczki, odstawić na później.
Na tej samej oliwie obsmażyć kawałki bażanta z obu stron, do uzyskania złotego koloru.
Doprawić solą i pieprzem, wyjąć mięso z patelni, następnie przesmażyć warzywa, do miękkości.
Dodać zioła, ułożyć mięso na warzywach, zalać winem i octem balsamicznym. Przykryć rondel pokrywką i dusić wszystko przez około 20-30 minut, dolewając stopniowo wywar.
Kiedy mięso stanie się miękkie na wierzch dodać boczek i pokrojony por, ułożyć kawałki masła, przykryć i dusić dalej, przez 10 minut.
Por przekładamy na talerz, układamy kawałki mięsa i obkładamy warzywami.


Wykonanie Paweł.
Na podstawie przepisu "Pheasant with leeks and smoked bacon" z ksiażki "Welsh Coastal Cookery" Colin Pressdee's

8 komentarzy:

  1. Niestety nie miałam jeszcze okazji zjeść bażanta. Twój pomysł na podanie wygląda wspaniale.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wczoraj pierwszy raz próbowałam.
      oj... nie napisałam, że danie mąż przygotował. Pomysł nie mój, muszę dopisać :)

      Usuń
  2. Dziś widzę na bogato. Chyba muszę namówić Małża na myślistwo ;)
    -----------------------------------
    Zapraszam:
    Para w kuchni.
    Na turystyczny szlak!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. eee tam Tofka na bogato, raczej sezonowo :)

      Usuń
  3. pewnie się rozpływał w ustach :)
    wygląda cudnie !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Ewo :)
      jedno zdjęcie usunęłam :)

      Usuń
  4. Pyszne danie. Przypadkiem odkryłam Twój blog i się zakochałam. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Bardzo mi miło!
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...