środa, 14 marca 2012

Bułki z solą i rozmarynem

8 bułeczek 

Składniki:
2 łyżeczki suszonych drożdży (7 g)
1 szklanka (250 ml) wody
2 1 szklanki (375 g) mąki chlebowej
1 łyżeczka soli morskiej
1 łyżka oliwy z oliwek
kilka gałązek rozmarynu

Dodatkowo do posmarowania i posypania:
skórka otarta z połowy cytryny
pół łyżeczki drobno posiekanego rozmarynu
pół łyżeczki grubej soli morskiej
1 łyżeczka oliwy z oliwek



Przygotowanie: Umieścić suszone drożdże, mąkę i sól morską w misce miksera. Wymieszać składniki razem, dodać wodę i oliwę z oliwek. Zagnieść za pomocą końcówki do zagniatania ciasta na małej prędkości od 5 do 10 minut, aż ciasto będzie elastyczne. Wyłączyć urządzenie. Zebrać ciasto w kulę, umieścić w lekko posmarowanej misce, przykryć, niech rośnie przez godzinę.
Wyjąć ciasto z pojemnika, złożyć raz. Podzielić na 8 równych części. Z każdej uformować wałek,który zawinąć w rolkę. Umieścić rolki na blasze,w górny środek każdej włożyć gałązkę rozmarynu. Przykryć bułeczki czystą ściereczką i zostawić do wyrastania przez godzinę.
Rozgrzać piekarnik do 200 stopni C. Wymieszać w małej misce skórkę z cytryny, drobno posiekany rozmaryn i grubą sól morską. Tuż przed wstawieniem bułeczek do piekarnika,posmarować każdą oliwą z oliwek, a następnie posypać mieszanką soli.
Piec 15 do 20 minut, aż będą złote.

Rosemary knot rolls - Weekendowa Piekarnia 127  - Gospodyni Amber "Kuchennymi drzwiami"

26 komentarzy:

  1. Śliczne!
    Bardzo się cieszę,że wzięłaś udział w weekendowym pieczeniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Amber! dzięki za przepisy, i ja się cieszę. Wspólne pieczenie ja po prostu bardzo, bardzo lubię :)

      Usuń
  2. piękne!!! Aż mi ślinka cieknie, ja na razie upiekłam chleb z tej edycji Piekarni :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Kamilo! Dziękuję :)

      Gosiu dzięki! Chleb też mam w planach, a teraz lecę Twój podejrzeć :)

      Usuń
  4. Ja piekę chyba dopiero za tydzień - taki los. Ale u Ciebie znowu pieknie. Aż czuję ten zapach.
    -----------------------------------
    Zapraszam:
    Para w kuchni.
    Na turystyczny szlak!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tofka cieszę się, że znów razem pieczemy :)

      Usuń
  5. Piękne bułeczki:) Ty nawet nie wiesz jak ja się cieszę ,że wpadłam tu do Ciebie.Choć przez przypadek znalazłam blog ,szukając przepisu na chleb orkiszowy i powiodło mnie do weekendowej piekarni i tam tak pięknie ktoś cię zareklamował i miał rację! Tu jest pysznie i tak pachnąco , aż miło tu być:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za tak miłe słowa! cieszę się, że tak pozytywnie postrzegasz mojego bloga. Bardzo mi miło :)

      Usuń
  6. Pierwszy wypiek na nowym ? bardzo udany !! :))
    cieszę się, ze jesteś i mam nadzieję, ze jur teraz regularnie będziesz zachwycać ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. piękne! zatęskniłam za takimi wypiekami; moja sobota będzie pachnieć rozmarynem :) pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Anito, wszystkiego najlepszego na swieta! Niech to bedzie naprawde piekna Wielkanoc...
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konsti! Dziękuję za te słowa! Było pięknie i rodzinnie )
      szkoda, że nie mogę już zrewanżować się życzeniami.

      Usuń
  9. Kolejny piekny wypiek :)

    Radosnych, spokojnych i smakowitych Swiat!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Beo! z ogromnym opóźnieniem ale bardzo, bardzo dziękuję!
      Pozdrawiam!

      Usuń
  10. Czy pozostaje jeszcze jakis nie wykorzystany komplement, albo jakaś jeszcze nie wypowiedziana pochwała tych cudnych bułek. Mogę tylko z ogromnym zapałem ozostaje przytakiwać, bo każda wypowiedziana powyżej opinia była tez i moją. Gratulacje i tak bardzo się cieszę, że kuchnia już jest zorganizowana i piekarnik uwolniony od folii. Uściski. Gosia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gosiu dziękuję!! ja właśnie wróciłam od Ciebie i jak zwykle jestem oczarowana!

      Usuń
  11. Upiekłam te bułeczki jako chlebki do koszyczka.Zmodyfikowałam lekko bo zamiast wody dałam żurku. Wszystkim smakowały .Piekłam i nadal piekę z przepisów znalezionych u Ciebie a chleb na zakwasie piwnym jest moim ulubionym chlebkiem i będę go teraz piekła na mące orkiszowej.Dziękuję Ci za tego bloga bo można na nim znaleźć wspaniałe wypieki.Jestem teraz na etapie szukania formy do Farmhouse loaf ,przyjaciółka mieszkająca w Anglii dostała zadanie hihi mam nadzieję że trafi na te formy:) Jakbyś mi podpowiedziała gdzie można takie cudo kupić to bym podpowiedziała mojej przyjaciółce gdzie ma kierować swoje nogi:))Dziękuję i zapraszam do mnie na bloga:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wpisałam dzisiaj w wyszukiwarkę "farmhouse tin" i wyskoczyło mi, że są na eBay, tylko bez napisu chyba.
      Bloga już z zainteresowaniem obserwuję :)

      Usuń
    2. Dziękuję:) koleżanka poszukuje ale w sklepie jeszcze nie trafiła może na jakieś starocie ją też wyślę.A ja sprawdzę na eBay.

      Usuń
    3. starocie - dobry pomysł, można niesamowite rzeczy spotkać.

      Usuń
  12. Ale musiały pachnieć rozmarynem po wyjęciu z piekarnika! Fantastyczne. Masło, dobry ser... nic więcej mi nie trzeba. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, mocno pachnące rozmarynem bułki :)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  13. Czy takie bułeczki da się wypiec w zwykłym piekarniku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piekłam je w zwykłym domowym piekarniku.
      Jak i wszystkie chleby i bułki z tego bloga.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...