piątek, 25 stycznia 2013

Cynamonowe bułeczki

cynamonki - ciasto dzielone na 16 kawałków

Cynamonki
  • 1 łyżeczka suchych drożdży
  • 20 g drobnego cukru
  • 70 ml letniej wody
  • 200 g mąki pszennej, chlebowej
  • ¼ łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka mielonego cynamonu
  • 1 jajko, roztrzepane (2 łyżki odłożyć na później do posmarowania ciasta)
  • 40 g miękkiego masła
dodatkowo: 
  • około 2 łyżek cukru i  i 1 łyżeczka cynamonu
  • 1 łyżka roztopionego masła i cukier puder

Zaczyn: W letniej wodzie rozpuściłam cukier i drożdże, następnie dodałam połowę mąki, wymieszałam drewnianą łyżką i odstawiłam pod przykryciem na 1 i 1/2 godziny.
Ciasto: Do gotowego zaczynu przesiałam pozostałą mąkę, cynamon i sól, dodałam roztrzepane jajko i masło. Wymieszałam drewnianą łyżką lepkie ciasto, przykryłam miskę folią spożywczą i odstawiłam na 10 minut.
Następnie mikserem z hakiem wyrobiłam miękkie, bardzo plastyczne ciasto.
Po podwojeniu objętości przełożyłam ciasto na lekko obsypany mąką blat, rozwałkowałam na mniej więcej 3 mm grubości prostokąt.
Posmarowałam odstawionym wcześniej jajkiem, posypałam drobnym cukrem muscovado i cynamonem.
Zwinęłam ciasto jak roladę, pokroiłam na około 2 cm grubości plastry, ułożyłam na blaszce i odstawiłam pod przykryciem do wyrosnięcia na 1 godzinę.

cynamonki - ciasto przed wyrastaniem - dzielone na 12 kawałków

Piekłam 15 minut w 180° C.
Jeszcze ciepłe cynamonki posmarowałam roztopionym masłem i posypałam cukrem pudrem.

Na podstawie przepisu z magazynu Delicious - marzec 2012 - Cinnamon rolls

2 komentarze:

  1. Widać, ze karnawał pełną gębą. Ślimaczki prezentują się wybornie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki Tofka :) są z cyklu "piekę na okrągło", ale trudno było mi je tu pokazać, bo znikają bardzo szybko :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...