wtorek, 26 listopada 2013

Chleb z mąką orkiszową, dynią i miodem


  • 200 g zakwasu żytniego
  • 200 g letniej wody
  • 290 g przecieru z dyni
  • 250 g maki orkiszowej, razowej
  • 100 g.mąki żytniej, chlebowej
  • 150 g mąki pszennej, chlebowej
  • garść płatków orkiszowych (dałam jaglane)
  • 2 płaskie łyżeczki suchych drożdży (dałam 1/2 łyżeczki)
  • 1 łyżka miodu
  • 1 łyżka oleju
  • 2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka mielonego kminku lub dowolne ziarna

W misce wymieszałam zakwas, wodę, miód, przecier dyniowy i olej. Dodałam mąki, sól, płatki i pół łyżeczki drożdży. Wyrabiałam ciasto mikserem z hakiem przez około 10 minut, następnie miskę z ciastem szczelnie przykryłam folią spożywczą i odstawiłam na 2 godziny.
Po tym czasie przełożyłam ciasto do naoliwionej i obsypanej otrębami foremki, szczelnie przykryłam i odstawiłam do wyrastania, w temperaturze pokojowej, na około 4 godziny.
Piekłam pierwsze 10 minut w temperaturze 240 stopni C, następnie zmniejszyłam temperaturę do 200 stopni C i piekłam jeszcze 50 minut - ostatnie 5 minut bez foremki.


Inspiracja - Chleb dyniowy pszenno-orkiszowy Katki z bloga "Co by tu zjeść"

6 komentarzy:

  1. Jak ja się cieszę ,że ci ten chlebuś zasmakował ,w końcu to Ty jesteś moim guru chlebowym i to ja czerpię największą wiedzę od Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katka bardzo dziękuję za te przemiłe słowa! oj obawiam się, że jednak daleko mi do takiego określenia... wiele jeszcze chlebów muszę upiec. Wciąż się uczę, i z każdym przepisem zbieram doświadczenia.
      Chleb pięknie obmyśliłaś, jest bardzo, bardzo dobry, cieszę się, że upiekłam i z całego serca dziękuję :)

      Usuń
  2. To puree jakieś bardziej wodniste niż poprzednie;). Ale z dyni już i tak nic nie upiekę, bo nigdzie ich już nie widziałam, co najwyżej takie małe, ozdobne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardziej wodniste bo z innej dyni, z makaronowej :)

      Usuń
  3. Żałuję, ze nie mam już dyni ..bo zaraz bym upiekła ten chleb:) cudowny ma miękkisz:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Upieczesz w przyszły roku, warto, pyszny jest!
      Pozdrawiam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...