poniedziałek, 20 stycznia 2014

Pasztet z ciecierzycy z pieczoną dynią i suszonymi pomidorami


około 400 g ugotowanej ciecierzycy
około 150 g upieczonych warzyw - marchew, pietruszka, seler, brukiew (swede)
około 250 g upieczonej dyni
4 ząbki czosnku
1 cebula
suszone pomidory - około 1/2 słoiczka 
2 jajka
2 łyżki oleju (ze słoiczka z suszonymi pomidorami)
przyprawy - zioła prowansalskie, majeranek, sól, pieprz, wędzona papryka,  mielone ziele angielskie

(zazwyczaj odmierzam 250 - 300 g suchych ziaren ciecierzycy, niewielką dynię, jedną marchewkę, jedną pietruszkę, kawałek swede, kawałek selera lub słodkiego ziemniaka; po ugotowaniu/upieczeniu odmierzam po 400 g, a z pozostałej ciecierzycy i warzyw robię zupę)   

Ziarna ciecierzycy wypłukałam, zalałam zimną wodą i pozostawiłam na noc do namoczenia.
Następnego dnia ugotowałam w świeżej wodzie, dodając sól pod koniec gotowania. Odcedziłam i jeszcze ciepłą zmieliłam w maszynce do mięsa.
Warzywa i dynię obrałam, pokroiłam w równej wielkości niewielką kostkę, ułożyłam na blaszce, dołożyłam czosnek, posypałam ziołami prowansalskimi, solą morską i skropiłam oliwą. Piekłam w piekarniku nagrzanym do 200 stopni C około 20 minut, do miękkości.
Cebulę pokroiłam w paski i podsmażyłam lekko na patelni.
Wszystkie upieczone warzywa, czosnek, cebulę i suszone pomidory zmieliłam w maszynce i wymieszałam z ciecierzycą.
Przyprawiłam i dodatkowo zmiksowałam blenderem. Dodałam jajka i całość bardzo dokładnie wymieszałam.
Przełożyłam do natłuszczonej foremki, wygładziłam łyżką zanurzoną w oleju z pomidorów.
Piekłam w temperaturze 180 stopni C w kąpieli wodnej, około godziny.

4 komentarze:

  1. Przepiękny przepis! Aż się prosi o wypróbowanie. Ciecierzyca w każdej postaci jest warta grzechu. A w postaci pasztetu....? Wow!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj,
    zapraszam Cię do dodania przepisu do akcji ciecierzycowej http://cafebabilon.blogspot.com/2014/01/ciecierzyca-w-roli-gownej-edycja-zimowa.html

    Pozdrawiam
    Laura

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...