niedziela, 16 października 2016

Chleb ziemniaczany, na dzień Chleba


World Bread Day 2016 (October 16)

Chleb ziemniaczany

Zaczyn:
 
1/4 łyżeczki suchych drożdży
125 g wody
125 g mąki pszennej chlebowej 25 g mąki żytniej jasnej

Wszystkie składniki wymieszałam, miskę szczelnie przykryłam folią spożywczą i odstawiłam w temp. pokojowej na ok. 10 godzin.



Ciasto właściwe:
 
cały zaczyn
 125 g ugotowanych ziemniaków, z poprzedniego dnia, przeciśniętych przez praskę do ziemniaków
  1 i 1/2 łyżeczki soli
1 łyżeczka oleju roślinnego
250 g wody
 250 g mąki pszennej, chlebowej
100 g mąki żytniej, jasnej


W misce wymieszałam zaczyn, ziemniaki, obie mąki, olej, sól i wodę.Wyrabiałam ciasto około 10 minut, mikserem z hakiem.
Przełożyłam ciasto do naoliwionej foremki, szczelnie przykryłam i odstawiłam do wyrastania na około 3 godziny.
Wyrośnięty chleb posmarowałam olejem.
Piekłam 15 minut w 210st.C, następnie 45 min w 190st.C.




Sprawdzić czy chleb jest wypieczony, stukając w spód bochenka, powinien wydawać głuchy odgłos. Jeśli tak nie jest, dopiekać, bez foremki, jeszcze ok. 5 min lub do czasu gdy ostukany wyda głuchy odgłos.
Studzić na kratce, kroić po całkowitym ostygnięciu.


Przepis  "Łatwy chleb ziemniaczany" Trufla

23 komentarze:

  1. Wspaniały chleb, aż mam ochotę spróbować!
    Miło świętować w takim gronie!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękujemy za udział wem World Bread Day 2016!

    OdpowiedzUsuń
  3. chlebek wygląda niesamowicie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dawno już nie robiłam chleba ziemniaczanego, chyba czas to zmienić

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobić samemu chlebek - to dopiero coś :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie wygląda, chętnie wypróbuję przepis i mam nadzieję, że wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda przepysznie, bardzo chętnie wypróbuję przepis na ten chlebek :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  8. Super przepis, na pewno wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  9. O ziemniaczanym chlebie jeszcze nie słyszałam! Bardzo podoba mi się skład tego chleba. Może kiedyś zabawię się w piekarza.


    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Taki swojski wypiekany chleb to cos wspaniałego! Wszystkiego dobrego w 2019 roku

    OdpowiedzUsuń
  11. Pysznie wygląda :) Muszę kiedyś wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  12. Taki swojski chlebek to marzenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy posiadasz jakiegoś aktualnego bloga?

    OdpowiedzUsuń
  14. No ja już dawno przymierzam się by spróbować samej upiec chleb, ale jakoś tylko na myślach się to kończy

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo interesujący przepis. Chleb wygląda smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Cudowny! Uwielbiam domowy chleb, już nie kupuję, tylko ciągle piekę ☺ Takie ziemniaczane chlebki są świetne, obserwuję i pozdrawiam ☺

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie słyszałam nigdy o chlebie ziemniaczanym i ziemniaki ogólnie to nie mój smak, ale uwielbiam wszystkie chleby na zakwasie, razowe lub/i z ziarnami.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy nie jadłam chleba ziemniaczanego, więc to będzie coś, co chętnie spróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mógłbym spróbować by się przekonać czy smakuje :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...